Dierenambulance Enschede

Geplaatst op

Wij willen graag de Dierenambulance Enschede bedanken voor het snelle handelen van vanmiddag!
De jonge duif was uit het nest verstoten en belandde op de grond. Het jong had geen schijn van kans door de kraaien die op hem pikten. Stijn zag dit gebeuren en snelde naar buiten, om het jong in veiligheid te brengen. Vervolgens hebben wij de dierenambulance gebeld, die super snel ter plaatse waren. Zij bekeken het jong, de conclusie? Het jonge duifje gaat het redden! Het duifje zal worden opgevangen in de wildopvang, zodat deze aansterkt en vervolgens hier op het Brouwerijplein weer uitgezet zal worden. Nogmaals dank voor jullie snelle handelen!

Dierenambulance Enschede

Vier tips die je helpen om ’s avonds je werk los te laten

Geplaatst op

Lig je ’s avonds wakker, omdat je aan het malen bent over wat je allemaal nog moet doen op het werk? Verstuur je appjes, terwijl je naar een film kijkt? Zo kom je natuurlijk nooit in een ontspannen sfeer terecht. Met deze vier tips lukt het je beter om je werk los te laten en echt tot rust te komen.

Bedenk een overgangsritueel

Sluit de werkdag af met een moment waarvan je je bewust bent. Zeg bijvoorbeeld tegen jezelf het zit er weer op en berg dan je handtas of clutch op. Of stap in de trein en zeg tegen jezelf het is voor vandaag klaar. Stap in ieder geval niet gedachteloos in de trein. Werk je veel thuis, dan is het een goed idee om je laptop dicht te klappen of het beeldscherm van je computer uit te doen. Door bij de overgang van werken naar het moment van vrij zijn bewust stil te staan kom je uit de werkmodus.

Kom in beweging

Werk je de hele dag achter de computer en zit je veel stil? Grote kans dat je de hele dag in een bepaalde houding zit. Het is daarom verstandig om na je werk je lichaam in beweging te zetten. Dit kan al door een korte wandeling te maken. Het helpt om je gedachtes op een rij te zetten.

Maak een to do lijst 

Heb je in je vrije tijd toch nog het gevoel dat je een heleboel moet doen als het om je werk gaat? En krijg je het maar niet uit je hoofd? Kijk dan eens kritisch naar je werk en maak een prioriteiten lijst. Zet alles wat je moet doen op papier. Op die manier is het in ieder geval uit je hoofd. Bedenk ook of je het werk zelf moet doen of dat iemand anders het kan doen. Door een to-do lijst te maken begin je de volgende dag aan je werkdag met het gevoel dat je alles onder controle hebt.

Ontspan!

Het is erg makkelijk om altijd maar bezig te zijn en van hot naar her te vliegen. Werken, huishouden, de schooltassen van je kinderen opruimen. Altijd is er wel iets te doen. De kunst is om eens even helemaal niets te doen. Zowel privé als op het werk. Neem pauzes op je werk en doe iets leuks in je vrije tijd. Ga wandelen, fietsen, een schilderij maken of naar de sauna. Door rust in je leven te brengen en leuke dingen te doen geniet je uiteindelijk veel meer van je werk.

(bron: mt.nl)

Arbeidsmarktmogelijkheden voor MBO’ers

Geplaatst op

Tegenwoordig is er een groot verschil tussen de arbeidsmarktpositie van afgestudeerde mbo studenten. Het UWV heeft dit onderzocht door te kijken naar 49 niveau 3 en 4 opleidingen en de arbeidsmarkt mogelijkheden van de studenten. Het is gebleken dat operationele technische opleidingen op de eerste plek staan, dus de meeste kans bieden op een baan nadat de student is afgestudeerd. Echter, bleek dat de administratieve opleiding (niveau 3), de minste arbeidsmogelijkheden biedt. Daarnaast, constateert het UWV ook dat de meeste studenten van technische opleidingen, van zowel niveau 3 als 4, in het algemeen makkelijk werk kunnen vinden na hun studie. Op een gedeelde tweede plek staan verpleging en verzorging, deze opleidingen zitten vlak tegen de technische opleidingen aan qua aantal vacatures die open staan.

De studiekeuze van studenten wordt door diverse aspecten beïnvloed. Onder mbo’ers, geeft 84% aan dat de keuze voor hun studie wordt beïnvloed door de interesses van andere studenten. Het blijkt uit een ander onderzoek van het UWV, dat minder dan de helft (44%) van de studenten ook de carrièreperspectieven meeneemt in de keuze. Het is dus mogelijk voor jongeren om een studie te kiezen waarin werk is te vinden. Het blijkt dan ook vaker dat zij de opleiding met moeite halen doordat zij er geen plezier in beleven en de kans is groot dat zij ook geen werk kunnen vinden die past bij de opleiding. Het is dus belangrijk om goed voorgelicht te zijn over de studiemogelijkheden als student. Een goede combinatie van interesses en arbeidsmogelijkheden zijn cruciaal voor de juiste keuze.

Bij Bloom Personeelsdiensten focussen wij ook ons vooral op de functies in de sectoren zoals techniek of de bouw. wij willen onze kandidaten blijven ontwikkelen in de functie die zij daadwerkelijk willen en kunnen krijgen. Heb jij interesse en wil jij graag werk? Bekijk dan onze vacatures op onze site of neem contact met ons op!

Bloom Personeelsdiensten B.V.

(Bron: Werk.nl)


Daling in aantal vacatures op de Nederlandse arbeidsmarkt

Geplaatst op

Sinds de uitbraak van het coronavirus, midden maart, is het aantal vacatures met een kwart afgenomen. Echter, is het gebleken uit onderzoek van het UWV in 2020 dat er langzamerhand toch een lichte stijging komt in het aantal vacatures.

In de eerste 3 weken na de uitbraak van het coronavirus daalde het aantal vacatures zeer snel met een percentage van 18% vergeleken met de eerste 11 weken van dit kalenderjaar. Deze trend zette door in de drie weken die daarop volgden met nog eens 10 %. Helaas blijven het aantal vacatures dalen, maar niet zo drastisch in vergelijking met de periode toen het virus net uitbrak in Nederland, in de eerste 6 weken van het corona-virus was het aantal vacatures al met een kwart gedaald.

De grootste daling in vacatures is te zien in de dienstverlenende sector. In de sectoren zoals de horeca en cultuur, is er een grote daling in de vraag naar personeel. Tevens is in de commerciële sector ook het aantal vacatures flink gedaald. Er waren bijvoorbeeld in de winkels minder verkoopmedewerkers nodig dan normaal gesproken. In de zorg- welzijnsberoepen was er vlak na de uitbraak een grote stijging in de vacatures maar deze was na de eerste 3 weken ook omgeslagen naar een kleine daling. Echter blijft de vraag naar verpleegkundige vanzelfsprekend wel stijgen door het coronavirus.

In sommige sectoren was er wel een toename in het aantal vacatures te zien. Het gaat bijvoorbeeld over de sectoren zoals de ICT, pedagogie en de bouw, daar stijgt het aantal vacatures. In de bouw is ook een kleine stijging in de vacatures te zien, voornamelijk in beroepen zoals timmerlieden en uitvoerders in de bouw. Daarbij is er ook in het onderwijs een overschot aan vacatures in vergelijking tot het aantal medewerkers.

De grootste daling in vacatures in Nederland is vooral in het westen van het land te zien, merendeels rond Amsterdam. In het midden en oosten van het land zijn de vacatures nog niet cruciaal gedaald en is de kans alleen nog maar groter met de versoepeling dat in de komende weken er wellicht weer een stijging komt in de vacatures.

Bij Bloom doen wij consistent ons best om zoveel mogelijk vacatures te vullen, op deze manier willen wij kansen bieden om in deze vervelende periode voor zoveel mogelijk mensen een plek op de arbeidsmarkt te vinden. Wij houden ons vooral bezig met de bouwsector, groene sector maar ook de werktuigbouw. Mocht je interesse hebben in hoe wij als organisatie jou kunnen helpen bij het vinden van de juiste baan die bij jou past? Neem dan graag contact met ons op!

Bloom Personeelsdiensten B.V.

Bron: (werk.nl)


Bezoekers zijn van harte welkom op afspraak.

Geplaatst op

Wij hanteren de algemene maatregelen en voorschriften van het RIVM. De volgende richtlijnen zijn van toepassing:

  • Houd minimaal 1,5 meter afstand van andere mensen;
  • Geef andere mensen geen hand;
  • Was regelmatig je handen;
  • Blijf thuis bij milde verkoudheidsklachten zoals snotteren, hoesten, keelpijn of koorts;
  • Blijf thuis als je huisgenoten hebt met koorts;
  • Als je niest of hoest, doe dat dan in je elleboogholte;
  • Als je je neus snuit, gebruik dan papieren zakdoekjes en gooi deze direct weg.
  • Normaal gesproken staat de koffie/thee voor u klaar! Helaas zijn de afspraken nu zonder koffie/thee.

Dank voor het begrip! Het maken van een afspraak kan telefonisch of via de mail.

T: 053- 720 08 70
E: 
info@bloompersoneel.nl
Facebook:
Bloom Personeelsdiensten

Werving en behoud van personeel

Geplaatst op

De krapte op de arbeidsmarkt lijkt de komende tijd niet af te nemen. Het UWV heeft in 2018 enquêtes uitgezet onder 2000 bedrijven, hieruit is gebleken dat van de 10 bedrijven, er 7 bedrijven het afgelopen jaar één of meer vacature(s) open hadden staan, waarvan 45% moeilijk vervulbaar was. Wanneer de vacature moeilijk is in te vullen met een geschikte kandidaat, worden bedrijven gedwongen om op een andere wijze gaan werven. Echter, blijkt het dat één op de vijf bedrijven hun  wervingstraject niet per vacature en doelgroep aanpast.

Naast het wervingstraject, hebben ook veel bedrijven moeite met het behouden van hun personeel.
Oorzaken hiervoor zijn aspecten zoals een hoger loon bij andere organisaties en doordat het werk bij andere organisaties als leuker wordt beschouwd. Bedrijven kunnen het “job hoppen’’ voorkomen, door meer aandacht te geven aan hun medewerkers. Op deze wijze creëer je een fijne werksfeer, zodat medewerkers langer blijven werken bij een bepaalde organisatie. Daarnaast bieden werkgevers ook extra opleidingsmogelijkheden aan, zodat medewerkers gemotiveerd blijven om hun werk uit te voeren en in aanmerking komen om door te groeien. Werkgevers vinden dit tevens niet een oplossing voor moeilijk vervulbare vacatures, daarvoor willen zij andere oplossingen vinden.

Bij Bloom is het ons doel om de juiste persoon te matchen aan de meest geschikte vacature, zodat onze kandidaten voor een langere periode kunnen blijven werken bij een klant. Wij zijn gespecialiseerd in HRM voor de sectoren bouw, werktuigbouw, schadeherstel en de groene sector. Graag houden wij contact met zowel opdrachtgevers, als de geplaatste uitzendkracht, zodat wij nauw betrokken blijven bij de ontwikkeling van de medewerker. Dit doen wij door regelmatig contact op te nemen met de medewerkers met betrekking tot de stand van zaken en door het doen van werkbezoeken bijvoorbeeld. Mocht je benieuwd zijn geworden hoe wij jou, als organisatie of als (potentiële) kandidaat, kunnen helpen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!

Bloom Personeelsdiensten B.V.

(bron: werk.nl)

Digitaal communiceren: ‘Grapjes luisteren nauw’

Geplaatst op

Digitaal met elkaar communiceren vraagt om nét wat andere vaardigheden dan wanneer je elkaar ziet tijdens het gesprek. Waar moet je op letten?

Voor sommigen zal thuiswerken nieuw voelen, maar voor Wim Postma is er qua werkomgeving weinig veranderd. Softwarebedrijf CE-IT kent geen fysiek kantoor, Postma werkt al tien jaar op afstand. “Ik hoef ‘s ochtends niet in de file te staan en ik ben veel productiever thuis.”

Toen hij tien jaar geleden bij het bedrijf begon, moest Postma wel even wennen. “Ik had de neiging om enorm lang te blijven werken.”Om dat te voorkomen, zou Postma als eerste tip willen geven om een ritme in je dagen te houden. “Ga ‘s ochtends even douchen en kleed je aan. Ook als niemand je ziet.”

De communicatie die de acht werknemers van het bedrijf hebben, verloopt bijna helemaal digitaal. Dat vraagt aan het begin wat aanpassingsvermogen. “Je moet actiever communiceren, omdat mensen niet zien wat je doet. Zie je een collega ergens over zuchten, dan is het makkelijker je hulp aan te bieden als je naast iemand zit. Nu moeten mensen actief om hulp vragen en het zelf ook aanbieden.”

Schrijf kort en bondig

Ook vraagt digitale communicatie om een kort en bondige schrijfstijl. “Als je met elkaar praat, kan je doorvragen als je iets niet begrijpt. Als je dat schriftelijk doet, ben je zo tien berichten verder. Kom direct tot de kern en zorg dat je je mail in alinea’s verdeelt, zodat je lezer direct ziet welke informatie bij elkaar hoort.”

“Ga ‘s ochtends even douchen en kleed je aan. Ook als niemand je ziet.”

Wim Postma

Roderik van Grieken, directeur van het Nederlands Debat Instituut, gebruikt graag de techniek van het tellen en labelen. “Geef aan hoeveel argumenten je hebt, waarbij je er niet meer dan drie opsomt. Vervolgens geef je signaalwoorden van wat je wil zeggen. Op die manier kunnen mensen makkelijker luisteren.”

Van Grieken stelt dat de rol van voorzitter in een videovergadering of call nog belangrijker is geworden nu iedereen op afstand zit. “Spreek bijvoorbeeld af dat iedereen z’n microfoon dempt zolang een ander spreekt. Op die manier heb je geen achtergrondgeluiden.”

De chatfunctie, die in veel diensten beschikbaar is, kan handig zijn om aan te geven dat je een vraag hebt.” Postma sluit daarbij aan met een extra tip: “Laat elkaar uitpraten. Het is soms lastig om te zien wanneer iemand klaar is met praten, maar ga er niet dwars doorheen.”

Hou iedereen betrokken

Managers moeten in de huidige situatie nog meer dan anders een verbindende factor binnen het bedrijf – een must om iedereen betrokken te houden. Postma: “Tussen de zakelijke gesprekken probeer ik ook wat luchtige onderwerpen aan te boren, zodat er een ontspannen sfeer ontstaat.” Van Grieken plant met zijn team wat extra tijd eens in de week om bij te praten hoe het gaat. “Op die manier hoef je dat niet in elke vergadering te doen.”

“Laat elkaar uitpraten. Het is soms lastig om te zien wanneer iemand klaar is met praten, maar ga er niet dwars doorheen”

Wim Postma

In die ontspannen gesprekken is er ruimte voor grapjes, maar voor de rest is Van Grieken terughoudend. “Normaliter kun je dat beter inschatten. Komt iemand binnen met hangende schouders of met de borst vooruit? Dat soort relevante informatie mis je.”

Postma vindt dat een grapje nog steeds moet kunnen. “Al moet je veel beter luisteren, want soms kun je aan de klank van de stem horen dat iets niet goed landt. Dat luistert heel nauw.”

(bron: nu.nl/ Loeka Oostra)

Discriminatie op de arbeidsmarkt

Geplaatst op

Discriminatie is al verboden en opgenomen in artikel 1 van de Grondwet. Echter komt discriminatie nog steeds voor op de arbeidsmarkt, door collega’s en zelfs leidinggevenden. Het is belangrijk om elkaar te beschermen tegen dit soort incidenten. Uit onderzoek van de Rijksoverheid in 2018 is het gebleken dat er 1375 meldingen waren van discriminatie op de werkvloer. Dat is een totaal van 6% van de werknemers in Nederland.

Discriminatie heeft verschillende vormen op de werkvloer. Het kan gaan om de seksuele geaardheid. Homoseksuele werknemers kunnen last hebben van grappen die over hun seksuele geaardheid worden gemaakt. Dit kan mede komen doordat degene die de grap maakt, zich niet bewust is van de gevolgen. Anderzijds, wil de persoon waarover de grap gemaakt wordt mogelijk een confrontatie vermijden, maar het gevolg kan zijn dat de desbetreffende persoon zich buitengesloten voelt en met een onprettig gevoel naar het werk gaat. De Rijksoverheid laat echter weten dat er sinds 2018 wel een daling is op deze grond van discriminatie.

Daarnaast komt discriminatie ook voor bij zwangere vrouwen. De werkgever kan het als een risico zien, doordat zij in aanmerking komen voor betaald verlof. Het gevolg hiervan kan zijn dat vrouwen minder snel een vast contract aangeboden krijgen of promotie, Oftewel, er ontstaat een glazen plafond. In het verlengde hiervan, komt discriminatie op grond van sekse. Het is belangrijk dat werkgevers zich bewust blijven van gelijke kansen voor hun medewerkers. Deze vorm van discriminatie verschilt per regio, bijvoorbeeld in het westen van Nederland ligt het aantal klachten lager in vergelijking met regio’s zoals Zuid-Gelderland. Een ander voorbeeld is het discrimineren van mensen met een niet westerse afkomst. Ook deze groep kan te maken krijgen met de discriminerende grappen op de werkvloer. Vaak hebben zij ook moeite om er iets van zeggen, doordat zij bang zijn voor de reacties. De Rijksoverheid concludeert dat het is gebleken uit een test onder 78 callcenters, dat in meer dan de helft van de gevallen er een voorkeur werd uitgesproken voor sollicitanten met een westerse afkomst.

Ten slotte is er nog discriminatie op grond van leeftijd. De werkgevers zijn in dit soort gevallen bevooroordeeld voor het uitnodigen van sollicitanten die ouder zijn dan 50 jaar. Werkgevers kunnen geneigd zijn om een jongere kandidaat aan te nemen, omdat de salarisindicatie lager ligt, terwijl de kwaliteit van het werk uiteindelijk het belangrijkst is. Ondanks de getroffen maatregelen tegen discriminatie, komt dit helaas steeds voor. Bloom Personeelsdiensten probeert hier zo veel mogelijk aan te werken. Wij vinden dat iedereen een kans verdient om zijn of haar plek te vinden op de arbeidsmarkt. Het is voor ons belangrijk om te werken aan positieve veranderingen. Samen komen wij er dan ook beter uit!

Bloom Personeelsdiensten B.V.


(bron: RTL Nieuws)

♕ KONINGSDAG GESLOTEN ♕

Geplaatst op

Wij wensen jullie, ondanks het thuis moeten zitten, een fijne koningsdag toe. Wij zijn 27 april gesloten en staan weer voor jullie klaar vanaf dinsdag 28 april. Ben je benieuwd of wij een vacature hebben die bij jou past? Klik dan hier en solliciteer via het online formulier of door het sturen van je CV naar het e-mail adres info@bloompersoneel.nl.